Stvarna napaka
Stvarna napaka po OZ
Za stvarno napako gre takrat, kadar:
stvar nima lastnosti, potrebne za njeno običajno rabo; stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana ali bi mu morala biti znana; stvar nima lastnosti, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene ali predpisane; se stvar ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le simbolično. Prodajalec odgovarja za stvarne napake, ki jih je stvar imela takrat, ko je bila izročena kupcu. Prodajalec odgovarja tudi za tiste stvarne napake, ki se pokažejo po izročitvi, če so posledice vzroka, ki je obstajal že pred tem. Prodajalec pa ne odgovarja za tiste napake, ki so bile kupcu ob sklenitvi pogodbe znane ali pa mu niso mogle ostati neznane. Šteje se, da kupcu niso mogle ostati neznane tiste napake, ki bi jih skrben človek s povprečnim znanjem in izkušenostjo človeka enakega poklica kot kupec lahko opazil pri običajnem pregledu stvari. Vendar pa prodajalec odgovarja tudi za tiste napake, ki bi jih kupec z lahkoto opazil, če izjavi, da stvar nima nobenih napak.
O skritih napakah, torej tistih, ki jih kupec ni mogel takoj opaziti, mora kupec o tem prodajalca opozoriti v osmih dneh, pri gospodarskih pogodbah pa nemudoma, sicer izgubi to pravico. prodajalec pa ne odgovarja za napake, ki se pojavijo v 6 mesecih po izročitvi stvari, razen če se s pogodbo določi daljši čas.
Preverite, kateri so obvezni podatki na spletni strani ali v spletni trgovini S pogodbo je mogoče omejiti ali pa popolnoma izključiti prodajalčevo odgovornost za stvarne napake stvari. Pogodbeno določilo o omejitvi ali izključitvi odgovornosti za napak stvari je nično, če je bila napaka prodajalcu znana, pa o njej ni obvestil kupca, kot tudi tedaj, ko mu je prodajalec to določilo vsilil, ker je izkoristil svoj prevladujoč položaj.
Kupec, ki je o napaki pravočasno in pravilno obvestil prodajalca, lahko:
zahteva od prodajalca, da napako odpravi ali da mu izroči drugo stvar brez napake (izpolnitev pogodbe); zahteva znižanje kupnine; odstopi od pogodbe (vendar le takrat, ko je dal prodajalcu primeren dodaten rok za izpolnitev pogodbe). V vsakem od teh primerov pa ima kupec pravico zahtevati povrnitev škode. Te pravice ugasnejo po enem letu od dneva, ko je prodajalcu poslal obvestilo.
Stvarna napaka po ZVPot
Napaka je stvarna:
če nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo; če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana ali pa bi mu morala biti znana; če stvar nima lastnosti ali odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane; če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model prikazan le simbolično. Potrošnik lahko uveljavlja pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita. Prodajalec ne odgovarja za napake, ki se pojavijo po 2 letih od nakupa, pri rabljeni stvari pa po 1 letu od nakupa.
Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:
odpravi napako na blagu ali vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali vrne plačani znesek. V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode. Z nobenim pogodbenim določilom ni mogoče omejiti ali izključiti prodajalčeve odgovornosti za stvarne napake - takšno pogodbeno določilo je nično.
Vir:
Obligacijski zakonik (OZ; UL RS, št. 40/2007) Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot, UL RS, št. 38/2014)
SERVIS NAPRAVE V APPLE ONE YEAR LIMITED WARRANTY
Stranke lahko izberejo tudi popravilo v Apple One Year Limited Warranty skladno s pogoji te garancije. Neglede na kraj oz. državo nakupa izdelka skladno z Apple evidencami (prvi nakup-ne preprodaja), EPL opravlja popravila skladno s proizvajalčevimi navodili in postopki. Podrobnosti o pogojih so na voljo na http://www.apple.com/legal/warranty/
Za izdelka iPad in iPhone Apple lahko omeji servis regionalno.
V primeru popravila ali zamenjave izdelka bo skladno z AOYLW jamčevanje za popravljeno 90 dni ali preostanek originalne garancije-kar je daljše in za kupca ugodneje. V prmeru zamenjave/echange izdelka (WUR) bo zamenjani izdelek popolnoma enak kot originalni z istimi parametri (tip, barva, kapaciteta, omejitve, zaklep…) Možnosti menjav za različne ali drugačne ni.
SERVIS NAPRAVE KRITE Z “APPLECARE PROTECTION PLAN”- OM
Če ima Vaš izdelek dodatno kritje z AppleCare Protection Plan, lahko popravila opravite v EPL, skladno s pogoji http://www.apple.com/legal/sales-support/
Apple podpora ima na voljo brezplačno številko za klice iz Slovenije 080 080 321 - ni del EPL servisa.